2014. február 10., hétfő

Bőrfehérítés


 
A gothoknál nagy fejtörést okoz a minél világosabb bőrszín elérése, annak magőrzése és védelme. A legkézenfekvőbb bőrfehérítési módszer az, ha bekened a magad citromlével. Nem kell urizálni és vattapamacsra cseppenteni, majd azzal borogatni az arcbőrödet. Elég, ha egy félbevágott citromból kipréselsz egy keveset az egyik markodba és azt szépen magadra kened. Arcbőrre is nyugodtan használhatod, még ha hirtelen csíp is, nem fogja károsítani, sőt, még a pattanásokra is jó. A legcélszerűbblefekvés előtt végezni, majd reggel lemosni. Egy hét után már észrevehető a változás.

Léteznek direkt erre a célre kifejlesztett krémek is, bár tapasztalatom szerint ezek nem olya hatásosak, mint a citromlé. Én eddig 3 fajtát próbáltam ki, mégpedig egyet a Lady Stellatól, egyet a Farmec-tól és egy patikában kotyfasztott kencét. A Lady Stellás inkább arcra jó, de inkább hidratálásra alkalmas. Nem azt mondom, idővel és kitartó használat mellett látszik a változás, de nem vagyok megelégedve vele. A Farmec is inkább arcra volt jó. A csomagoláson azt írja, hogy 12-15 faktoros fényvédő funkcióval is bír, ami elég paradox, mivel a bőrfehérítő krémnek az lenne a küldetése, hogy világosítsa a bőrt, ellenben a 12-15 faktror barnít... szóval lósz@r. De télen még elmegy. A gyógyszertári kenőcs... hát az előbbinél is lósz@rabb. Az nem használt semmit

Youtube-on találtam egy videót, amiben elkészítettek egy ilyen kencét. Ezt ugyan még nem próbáltam, de ha valaki kipróbálná, akkor itt a recept.

Hozzávalók:
-ízesített (ne kérdezzétek miért) joghurt (2 kis kanál)
-tojás fehérjae(2 kis kanál)
-méz (2 kiskanál)
-tej (1 kis kanál)
-citromlé (1 kis kanál)

Az egészet jól összekeverjük és már használhatjuk is.
Azt ugyan nem tudom, hogy meddig kell a bőrön hagyni, de szerintem miután beszívta a bőr, még egy ideig maradhat.

Összességébe véve én a citromot ajánlom, az legalább természetes anyag; krémeket viszont nem annyira, nem elég hatásosak, max télen, mert olyankor nem árt a hidratálás, a citrom pedig szárítja a bőrt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése