2016. november 2., szerda

Az idei Halloween... MIÉRT???


Meglehetősen szokatlan lehet tőlem személyes bejegyzést olvasni, mert nem túl sűrjen osztok meg magamról információkat, inkább meghagyom a blogot a goth jellegű bejegyzéseknek, de most Halloween alkalmából mégis írok pár sort - mivel a Halloween kapcsolódik hozzá
A címből gondolom kilogikáztátok, hogy nelt túl fényesen sötéten az idei Halloween. Az egész ott kezdődött, hogy a budapesti kirándulás során kegyetlenül összehűltem. Ez egy iskolai kirándulás, amit minden évben a 11-eseknek szerveznek az 56-os forradalom iránt való megemlékezés alkalmából. Szép volt, jó volt, csak rohadt hideg volt (majd bővebben egy másik bejegyzésben).

Szóval Halloweenkor halálomon voltam, a lényeget átaludtam, a hétvégi koncertekről a kirándulás miatt lemaradtam, tahát ünneplésről szó sem lehetett. Annyira nem vészes a helyzet, nálunk szerencsére 3 napig tart a dolog a Mindenszentek és a Halottak napja miatt - ezeken a napokon be lehet pótolni :))


A humort félretéve, úgy gondolom, hogy az itteni Halloween elég sivár. Kevesen "ünneplik", azok is csak szűk körben, esetleg feltánik egy-egy plakát valamelyik puccos kávézó ajtaján, de oda senki nem megy, aki normális. El tudom képzelni milyen nóta mehet egy ilyen buliban...
Viszont amíg Budapesten jártam, kellemes meglepetés ért, mert mindenhol töklámpások fogadtak, a bárok, kávézók, boltok kirakatai halloween-i díszben pompáztak, mindenhol pókháló, szellemek, miegymás.


Nagy "örömömre" a pláza is egyike volt a meglátogatandó helyeknek, de meglepetésemre kellemesen csalódtam. Nem gondoltam volna, hogy goth ékszereket is találok majd... a halloween-i dekorációk környékén... értitek xD
Volt néhány nyakék, cameo fülbevaló, csontvázas gyűrű, tüll szoknyák, pókháló mintás akármik.
Egy boltban árltak szobrokat, kelyheket, koponyákat, kb olyasmiket, amiket a Rockpince oldalán is láttam.
Az áruk viszont... hmm. Hogy is fogalmazzak...? Enyhén zsebtolvaj stílusúak.

Szerencsére azért találtam megfizethető áron is pár dolgot, ilyen például ez a kehely és a lámpás.



Ezeken kívül még vettem egy pókos fülbevalót (mert a régit elszórtam a Moby Dick koncerten headbang-elés közben), egy halálfejes zoknit, illetve egy koponyás poharat ajándékba.

Ami viszont idegesítő, az a karácsonyi giccsek megjelenése... méghozzá október közepén. Ezt sajnos itt tapasztaltam. 


Nem tudom eldönteni, hogy a fent említett jelenség szánalmasabb, vagy az amikor nem tudják miről szól a Halloween és mikor tartják, ezért egy keresztény ünnep ellen való támadásnak vélik és így is állnak hozzá. Nem egy ilyen megnyilvánulással futottam össze az elmúlt hetekben a közösségi portálokon.

Amúgy megkaptam 31-én  suliban, hogy miért nem öltöztem be o.O Mire én odavágtam, hogy magamnak öltöztem, de ha tényleg meg akar ijedni tőlem, akkor beöltözhetek a hidrogénszőke, agyonfestett, túlrózsaszín, vigyorgó plázaribanc osztálytársnőnek is... Bár ahogy ő kinéz, én azt nem vállalnám be semmi pénzért :))


Ennyi lett volna a nagy halloweeni beszámolóm, remélem senki nem unta halálra magát.

1 megjegyzés:

  1. Akartam is kérdezni, hogy telt... hát a választ megkaptam. :D Én nem is ünnepeltem, nem mentem el semmiféle rendezvényre. Mert érdekes, most Magyarban azért bőven akadtak programok Halloween alkalmából és sokan készültek rá, a dekorációkból, ékszerekből meg minden más fityfenéből szépen be lehetett vásárolni nagyon sok helyen. Körülbelül úgy láttam, mintha Karácsony jönne csak elvontabb dekorációkkal. És persze, mind méregdrága, mint Karácsonykor. Egy harisnyát nem bírtam ki és megvettem, az oldalamon ott is van. De mondanom sem kell: már szakadt, egy hordástól. :(
    Szóval nem feltétlenül éri meg ezeket megvenni. Viszont a pohár és a lámpás állati, nagyon tetszenek! ^^
    Ja és a mikulást láttad már, hogy azokkal is készülnek? :D Kicsit olyan, mintha a Halloween, A Mikulás és a Karácsony összemosódna. :D

    VálaszTörlés