2015. augusztus 4., kedd

DIY Oldalbordás fűző (Skeleton corset)

Az első fűző megvarrása után, némi tapasztalattal belevágtam egy újabba. Azt gondoltam, hogy könnyebb lesz, mivel már csináltam ilyet... igazából nem is lett volna baj, ha nem ilyen rossz minőségű anyaggal lett volna dolgom. Na mindegy, máskor nem veszek selymet. A lényeg, hogy nagy nehezen, de elkészült és jó szorosra tudom húzni.



Először is fogtam szépen az első fűző szabásmintáját, rátettem az anyagra és megrajzoltam a körvonalakat. Itt annyi a különbség, hogy az első 4 panelt egybe vettem, hogy elöl szépen jöjjön ki az olvális (mármint a borda)


Miután kivágtam, mindegyik "tükörképének" megrajzoltam a körvonalát, hogy könnyebb legyen összevarrni.




Ezután összevarrtam, majd megkértem nagyanyámat, hogy menjen át rajta géppel, mert én azóta sem voltam képes megtanulni használni a varró masinát. Végül jöttek a ringlik.

Aztán következett a borda. Először megrajzoltam egy lapon az oválist, kivágtam, rátettem egy anyagra, megrajzoltam a körvonalát és azt is kivágtam.





A széleket óvatosan beszegtem, úgy, hogy megmaradjon az ovális forma.
Ezután fehér szemceruzával megrajzoltam a borda körvonalait, majd körömlakkal befestettem.



A szélére varrtam egy gumis-fodros akármit... (nem tudom mi a neve) De lehet csipkét is, csak akkor olyat válasszatok, ami vékony (nem kemény), mert a festék miatt amúgyis nehéz felvarrni.


A szélére még jön egy szalag, hogy ne látszodjon a varrás. Ez kicsit pepecselős, mer egyszerre kell felvarrni a szalagot és az oválist a fűzőre.

(Nem tudom, ha látszik-e a képen, hogy mit akarok...)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése